Concursul "Paul Constantinescu"

Sâmbătă, 11 decembrie, s-a desfăşurat la Ploieşti finala Concursului Naţional de Interpretare Muzicală „Paul Constantinescu”, din cadrul celei de-a XVI-a ediţii. Am participat la secţia de canto, la care au concurat atât elevi cât şi studenţi, din diferite oraşe ale ţării. Am avut neplăcerea să observ că deşi concursul îşi are originile în Ploieşti şi se desfăşoară tot în Ploieşti, participanţi din acest oraş nu prea au fost. Dacă tot am vorbit de una dintre secțiile concursului, ţin să le amintesc şi pe celelalte şi anume cele de vioară, violoncel, pian şi compoziţie. Participând ca spectator la secţia de canto, mă voi axa însă doar pe acestă parte. Liceul de Artă „Carmen Sylva” din Ploieşti a găzduit desfăşurarea celor două etape, într-o atmosferă primitoare dar puţin haotică. Juriul a fost compus din personalităţi ce activează în sfera muzicii: prof. Univ. Dr. Silvia Voinea, prof. Univ. Dr. Mihai Cosma şi doamna Alexandra Mircea. Acesta a avut dificila misiune de a alege cel mai bun artist. Concurenţii din liceu au avut de prezentat o arie şi un lied iar studenții două arii și un lied, fiind acompaniaţi la pian de corepetitorii proprii. Pe scena Sălii de Festivităţi a Liceului de Artă au evoluat voci foarte bune, unele puternice, altele expresive, altele având un timbru special. Toate aceste calităţi vocale au fost în atenţia juriului, însă au contat de asemenea şi acurateţea vocală, mişcarea şi prezenţa scenică, gesturile şi mimica. Că tot am menţionat mişcarea scenică, am remarcat la cei mai mici că gesturile erau uneori ori duse la extrem ori lipseau cu desăvârşire. Ceea ce vreau să spun este că pe parcursul anilor aceste mişcări încep să vină de la sine, nu mai sunt impuse şi deci false, ci sunt naturale, iar acest lucru s-a putut observa cu uşurinţă la studenţi, care aveau deja o abordare proprie a lucrărilor şi o mişcare scenică naturală. Dacă la elevi clasamentul s-a format cât de cât încă din timpul evoluţiei lor, la studenţi situaţia era deja „critică”, dacă mă pot exprima aşa. Mă refer la faptul că toţi aveu voci foarte bune şi repertoriu variat şi dificil. Juriul a reuşit însă să facă o departajare în funcţie de alte criterii, iar palmaresul a ieşit în felul următor: la elevi locul I a revenit lui Traşcă Constantin şi Iuliei Schramm, locul II l-au primit Pavăl Aida, Vlad Maria şi Blindariu Andreea, iar locul al III-lea Godja Ioan, Sălăjan Emanuela şi Radu Mădalina. Menţiunea a fost acordată elevei Rupa Emilia. A fost acordat de asemenea şi un premiu special din partea Fundației Jora pentru eleva Vlad Maria. În ceea ce îi priveşte pe studenţi: Marele Premiu a fost acordat ex-aequo mezzosopranei Soare Ionela şi sopranei Veronica Anuşca, sub pretextul că departajarea în acest caz ar fi nedreptăţit. Premiul I nu s-a acordat iar premiul II a fost dat lui Denise Călinescu, premiul III i-a revenit lui Fang Shuang, iar menţiunea a primit-o Alexa Mihaela. Foto: www.ploiestistiri.alrphel.ro

Comentarii

Postări populare