Primăvara începe întotdeauna cu muzică bună
Frig, ger, zăpadă cât cuprinde, feţe
mohorâte, aglomeraţie, claxoane, nervi… Vă sună cunoscut? Ei bine, gata, am
scăpat de iarna cea îngrozitoare, oficial din punct de vedere calendaristic a
venit primăvara. Acum totul începe - timid, ce-i drept - să se schimbe în bine. Mai renunţăm la haine,
mai renunţăm la nervi, parcă avem chiar şi mai multă răbdare, iar natura revine
şi ea la viaţă. Şi cum putem intra în luna lui Mărţişor sau Făurel mai bine
decât prin muzică, cea care, citez: “ne gâdilă urechile într-un mod plăcut”? (Ion Luca
Caragiale).
Începutul lunii martie ne-a adus
aşadar, un mărţişor muzical inedit, ce a umplut în special inimile doamnelor şi
domnişoarelor de bucurie, graţie şi frumuseţe muzicală pe ritmurile bine alese
ale unor lucrări accesibile foarte cunoscute şi iubite de publicul meloman, pe
care fără să vrem le ştim din reclamele TV sau din filme.
Ca exemple avem: Suita “Peer Gynt” de Edward Grieg, “Eine kleine Nachtmusik” de Wolfgang
Amadeus Mozart, “The Entertainer” de
Scott Joplin sau “The Pink Panther” a
lui Henry Mancini. Cum ai putea să nu fii încântat? Numai auzul acestor titluri
celebre te fac să îţi imaginezi deja întreaga seara: una frumoasă, deosebită,
sofisticată, dar în acelaşi timp simplă, plină de umor şi de farmec clasic,
numai bună pentru a începe primăvara.
Aşadar, în caz că aţi pierdut acest
minunat spectacol, vă voi rezuma eu toate cele întâmplate. De această dată
studioul "Alfred Alessandrescu" al Radiodifuziunii Române a găzduit
recitalul cvintetului de suflători “Five”, pe data de 6 martie. Ansamblul
alcătuit din Graţian Papară (flaut), Valentin Ghiţă (oboi), Adrian Duminică
(clarinet), Gavril Gâscă (corn) - membri ai Orchestrei Naţionale Radio - şi
Gabriel Sava (fagot) - membru al Orchestrei simfonice a Filarmonicii “George
Enescu” – ne-a oferit o seară minunată plină cu momente muzicale
comice, surprinzătoare, inedite.
O altă surpriză,
la început de primăvară ne-a fost servită de această dată la Ateneul Român, în
cadrul stagiunii de marţi seara, de către tânărul Daniel Dascălu, student în anul al II-lea la
Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. Meniul a fost unul interesant
ce a constat în: Rapsodia spaniolă de
Franz Liszt - lucrare care în ciuda micilor ezitări a fost condusă în mod
ireproşabil – urmată de Trei cântece de pustiu de Constantin
Silvestri, şi Suita op. 14 de Bela
Bartok. După o scurtă pauză, interpretul a revenit pe scenă şi ne-a încântat în
continuare cu Bouree-ul din Suita a
II-a de George Enescu şi ciclul "Humoresca"
op. 20 de Robert Schumann, ambele fiind foarte apreciate de publicul
prezent într-un număr mare.
Astfel impresia lăsată de Daniel
Dascălu a fost una bună, am remarcat un tuşeu rafinat şi o tehnică dezvoltată,
însă aşteptăm ca data viitoare să observăm şi o mai mare afectivitate şi
implicare în muzica redată.
Aşadar, am reuşit să intrăm în
primăvară fericiţi şi voioşi cu interpretările acestor bijuterii ale muzicii.
Comentarii
Trimiteți un comentariu