Așa e mama!


Știu că mă va certa când va citi articolul acesta sau când va vedea poza pe care o pusesem pe facebook zilele trecute cu ea. Va rosti aceleași cuvinte pe care le rostește de fiecare dată: “Hai măi Andreea, de ce ai pus poza asta din atelier? Nu vezi ce urât am ieșit?” Pentru că așa este mama! De fiecare dată atentă la modul în care arată ea, la modul în care în care arătăm noi, cei din jur. În ciuda meseriei, care de altfel nu este una prea curată, mama mea a fost întotdeauna o femeie îngrijită, elegantă, mereu atentă la detalii. Cum altfel puteau să iasă minunățiile acelea din mânuțele ei, pe care cu toții le cunoașteți? În fiecare pantofior se află o bucățică din ea. E creativă, e muncitoare, e răbdătoare, e modestă, așa e mama!  Și nu, mămico, nu ai ieșit deloc urât în poză. Ești frumoasă, ai rămas cu același zâmbet sincer, cu aceeași ochi blânzi, ai mai creionat însă pe mâini și pe chip niște riduri fine, care trădează ani, ani de muncă, de dăruire, de bucurii și greutăți, de încercări, de căutări. Dar știi ce? Nu se văd. Eu una nu le văd, și cred că nici cei din jurul tău nu le văd, pentru că te văd pe tine, omul minunat. Blând, răbdător și totodată exigent și dur. Datorită ție am ajuns astăzi să fac ceea ce îmi place. Datorită ție port cu mine principii sănătoase de viață.

    Cu trecerea anilor observ că ajung să îți dau dreptate în tot ce ai spus. Dacă aveam experiența și maturitatea ta mai din timp, poate că ajungem și mai sus. Dar cum omul nu se naște învățat... Poate că asta este și frumusețea vieții până la urmă.

    Îți mulțumesc pentru tot ce m-ai învățat, îți mulțumesc pentru răbdare, îți mulțumesc pentru anii dăruiți. Fiind astăzi profesoară, nici măcar nu știu dacă mai pot număra pe degetele de la o mână părinții care mai stau lângă copii la pian așa cum ai făcut tu cu mine. Câtă răbdare, câtă implicare, cât efort! Ți-am dat multe bătăi de cap cu studiatul la pian, dar a meritat, zic eu. Îmi doresc să fii mândră de mine! Omule frumos, care mereu mă citești, mă intuiești, mă pândești, mă încurajezi, mă iubești necondiționat. Așa e ea, așa e mama!

La mulți ani, mama! Te iubesc!


Comentarii

Postări populare