"Degeaba" nu a fost chiar degeaba

Felicitări tuturor celor implicați în actul artistic din această seară. Am avut parte din nou de un concert plin de emoții, zâmbete, prietenie și multă dragoste pentru muzică. Tot căutând curioasă cu privirea, am văzut astă seară pe scenă aproape 6 generații de artiști, decanul de vârstă fiind chiar artistul Tudor Gheorghe, care la cei 72 de ani, pe lângă programul artistic propriu zis, a recitat din memorie poezia “Noaptea de decembrie” de Alexandru Macedonski de 39 de strofe, oameni buni! Iar eu nici un număr de telefon nu sunt în stare să țin minte 😅 Pe scena Sălii Sindicatelor din Ploiești, alături de artist, în spectacolul aniversar „Iarna Simfonic” au evoluat membrii din orchestra Filarmonicii “Paul Constantinescu” şi Corala Mixtă “Ioan Cristu Danielescu” (corala aflată sub conducerea maestrului Valentin Gruescu), conduși de bagheta dirijorului şi orchestratorului Marius Hristescu. De ce este denumit spectacol aniversar? Pentru că iată se împlinesc nici mai mult, nici mai puțin de 15 ani de când Tudor Gheorghe aduce pe scenele din România poezii și cântece pline de adevăruri și de mesaje impresionante. Iată ce declara Tudor Gheorghe într-un interviu pentru TVR1: „întreaga mea activitate nu trebuie să fie confundată cu ceea ce numim astăzi showbiz, nu sunt din această categorie. Activitatea mea, viaţa mea, munca mea e inclusă în spaţiul cultural-educativ al acestei ţări, pentru că trăim o perioadă destul de amară din acest punct de vedere, în care educaţia şi cultura lasă mult, mult de dorit. Şi atunci încerc şi eu, cu minimile mele puteri, să umplu acest gol pe care, iată, cei 26 de ani l-au creat în societatea română”. În perioada comunistă, artistului i-au fost cenzurate și chiar interzise spectacolele. După revoluția din decembrie 1989, Tudor Gheorghe a revenit pe scenele din țară mai prezent și mai dur ca niciodată, iar aici îmi vine în minte mai ales dramaticul spectacol “Degeaba”.
Foto credit: www.universul.net

Comentarii

Postări populare