S-a stins din viață compozitorul Liviu Dănceanu



O personalitate marcantă a muzicii româneşti contemporane, lider fondator al prestigiosului ansamblu "Archaeus", compozitorul și profesorul Liviu Dănceanu s-a născut la Roman, în 1954, şi a absolvit Universitatea Națională de Muzică București în 1980, la clasa de compoziție a lui Ștefan Niculescu, specializându-se, ulterior, cu Iannis Xenakis.

Un profesor remarcabil, o minte sclipitoare, un suflet curat, un om înțelept, sunt prea sărace și parcă dintr-o dată fără sens, cuvintele pentru a descrie o asemenea persoană. Mă sprijinea să merg la doctorat, mă aștepta să vin, mă întreba mereu de “Ploieștiul plin de clădiri gri”, îi era drag, avea amintiri legate de el pe care mereu mi le povestea cu drag la orele dumnealui.
Atâta răbdare, calm și tact în modul dumnealui de predare și totodată de abordare a problemelor, de abordare a muzicii..... Dumnezeu să vă aibă în pază, om bun! Nu am cuvinte să descriu o asemenea pierdere!


"Un Om. Un profesor deosebit, compozitor şi muzicolog.
La un moment dat mi se făcuse dor de facultate (într-un târziu...) şi atunci îmi era dor de dl. Dănceanu şi de cursurile sale... Am avut bucuria de a-l avea profesor la mai multe cursuri, începând cu Istoria muzicii, configurată viu, colorat şi captivant, cu un vocabular ce ne cam dădea de furcă uneori - dar cu lărgirea vocabularului creşte şi sfera ideilor, deci era un prilej de bucurie pentru mine." 

O să ne lipsiți, domnule profesor Liviu Dănceanu!


Comentarii

Postări populare