Fuziune între Teatrul de Operetă "Ion Dacian" și
Opera Națională din București
COMUNICAT
27.09.2013
“Managementul
Operei Naţionale Bucureşti şi cel al Teatrului Naţional de Operetă „Ion Dacian”
se unesc, însă integritatea lor artistică rămâne intactă.”
În urma adoptării în data de 25
septembrie 2013 a Hotărârii privind modificarea şi completarea Hotărârii
Guvernului nr. 1089/2006 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea şi
funcţionarea Operei Naţionale Bucureşti, managementul celei din urmă şi cel al
Teatrului Naţional de Operetă „Ion Dacian” se unesc, fără a afecta, însă,
integritatea lor artistică.
Astfel, având în vedere ştirile
apărute în presă după adoptarea Hotărârii de Guvern, Opera Naţională Bucureşti
ţine să precizeze că, deşi Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” îşi pierde
personalitatea juridică, activitatea sa artistică va continua sub aceeaşi
formă. Structura nou creată va urma, deci, să funcţioneze, sub denumirea de Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian”,
cu un colectiv artistic propriu şi cu păstrarea continuităţii proiectelor sale
specifice.
Mai mult decât atât, Teatrul de Operetă şi
Musical „Ion Dacian” va funcţiona în curând într-un sediu propriu, aflat în
prezent în construcţie. Astfel, entitatea va beneficia pentru întâia dată în
istoria sa de o sală de spectacole care îi aparţine, special concepută şi
construită cu această destinaţie, după ce, de-a lungul existenţei sale, fie nu
a avut deloc sediu, fie şi-a desfăşurat activitatea în locaţii-gazdă sau în
sedii de conjunctură.
În termenii funcţionării artistice,
nu vor exista comasări sau abateri de la specificitatea artistică a vreunuia
dintre genuri. Modificările survin doar în ceea ce priveşte managementul,
atelierele şi compartimentele non-artistice (Financiar şi Contabilitate, Audit,
Producători Delegaţi, Juridic, Marketing şi Comunicare, Resurse Umane etc.),
care se unesc, urmând să gestioneze în mod centralizat activitatea tuturor
secţiunilor artistice ale instituţiei reorganizate, în vederea eficientizării
folosirii resurselor şi a optimizării actului artistic. (Sursa: www.opereta.ro)
Comentarii
Trimiteți un comentariu