Trofeul "Ion Dacian"
Trofeul "Ion Dacian"
În cadrul Festivalului Internaţional al Artelor Specatacolului "Viaţa e frumoasă", Teatrul Naţional de Operetă "Ion Dacian" a organizat a 2-a ediţie a concursului de interpretare muzical-teatrală "Trofeul Ion Dacian", adresat tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani. Aceştia au avut de prezentat o melodie, o arie sau un duet din operetă/musical/film, la alegere.
În cadrul Festivalului Internaţional al Artelor Specatacolului "Viaţa e frumoasă", Teatrul Naţional de Operetă "Ion Dacian" a organizat a 2-a ediţie a concursului de interpretare muzical-teatrală "Trofeul Ion Dacian", adresat tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani. Aceştia au avut de prezentat o melodie, o arie sau un duet din operetă/musical/film, la alegere.
Au evoluat pe scenă peste 30 de concurenţi ce ne-au încântat fie cu jocul actoricesc, fie cu acurateţea interpretării sau pur şi simplu cu prezenţa scenică. Toate aceste "atù-uri" au fost bineînţeles remarcate atât de publicul numeros - prin intensitatea aplauzelor care mai apoi aveau să fie măsurate electro-acustic - cât şi de juriul competent - prin acoardarea de note. Acesta din urmă a fost alcătuit din Ionel Pantea, Mihai Bisericanu, Costin Popa, Oltea Şerban-Pârâu, prezidaţi de prof.univ.dr. Mihai Cosma.
Publicul s-a delectat cu arii, duete şi cântece din: Cats (Andrew Lloyd Weber), Anastasia (Stephen Flaherty), Singing in the rain (Ignacio Herb Brown), Liliacul (Johann Strauss), The Phantom of the Opera (Andrew Llozd Weber), Valurile Dunării (George Grigoriu), etc.
Publicul s-a delectat cu arii, duete şi cântece din: Cats (Andrew Lloyd Weber), Anastasia (Stephen Flaherty), Singing in the rain (Ignacio Herb Brown), Liliacul (Johann Strauss), The Phantom of the Opera (Andrew Llozd Weber), Valurile Dunării (George Grigoriu), etc.
Concurenta care a obţinut punctajul maxim, câştigătoarea Trofeului „Ion Dacian" - în valoare de 1000 de Euro - a fost soprana de 28 de ani, Tina Munteanu, binecunoscută prezenţă pe scena Teatrului Naţional de Operetă (Sylvia, Paris Mon Amour, Liliacul), dar şi pe scena Operei Naţionale din Bucureşti (Boema, Evgheni Oneghin, Celan). Aceasta a fost apreciată pentru performanţa vocală, actoricească şi coregrafică în interpretarea Csardas-ului Sylviei din opereta cu acelaşi nume de Emmerich Kálmán.
În continuarea Tinei Munteanu, au urmat mai multe premii speciale acrodate de juriu pentru: Veronica Anuşca (Premiul Teatrului Naţional de Operetă), Ana Cebotari (Premiul Radio România Cultural), Vladimir Catană (Premiul Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti), Adrian Nour (Premiul pentru cea mai bună performanţă coregrafică) şi Aida-Cătălina Pavăl-Olaru (Premiul Tinereţii, pentru cea mai bună performanţă a unui concurent sub 21 de ani).
După cum a afirmat la finele spectacolului preşedintele juriului Mihai Cosma, misiunea de a alege un singur câştigător a fost una dificilă, iar acest lucru s-a datorat faptului că participanţii încep să înţeleagă natura acestui concurs. Este o competiţie în care se se plasează pe acelaşi loc calitatea şi acurateţea vocală, dificultatea repretoriului, prezenţa scenică, spiritul actoricesc dar şi experienţa. În momentul în care interpretul reuşeşte să îmbine toate aceste aspecte, atunci se poate numi cu adevărat un artist complet.
În continuarea Tinei Munteanu, au urmat mai multe premii speciale acrodate de juriu pentru: Veronica Anuşca (Premiul Teatrului Naţional de Operetă), Ana Cebotari (Premiul Radio România Cultural), Vladimir Catană (Premiul Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti), Adrian Nour (Premiul pentru cea mai bună performanţă coregrafică) şi Aida-Cătălina Pavăl-Olaru (Premiul Tinereţii, pentru cea mai bună performanţă a unui concurent sub 21 de ani).
După cum a afirmat la finele spectacolului preşedintele juriului Mihai Cosma, misiunea de a alege un singur câştigător a fost una dificilă, iar acest lucru s-a datorat faptului că participanţii încep să înţeleagă natura acestui concurs. Este o competiţie în care se se plasează pe acelaşi loc calitatea şi acurateţea vocală, dificultatea repretoriului, prezenţa scenică, spiritul actoricesc dar şi experienţa. În momentul în care interpretul reuşeşte să îmbine toate aceste aspecte, atunci se poate numi cu adevărat un artist complet.
Comentarii
Trimiteți un comentariu